محاسبه نرخ مشارکت اینستاگرام
میانگین نرخ مشارکت در اینستاگرام
تعداد فالوور | میانگین نرخ مشارکت | |
---|---|---|
کمتر از 1 میلیون | 1.97% |
|
100 هزار تا 1 میلیون | 2.05% |
|
20 هزار تا 100 هزار | 2.15% |
|
5 هزار تا 20 هزار | 2.43% |
|
1 هزار تا 5 هزار | 5.60% |
|
اهمیت محاسبه نرخ مشارکت در اینستاگرام
نرخ مشارکت اینستاگرام یا همان Instagram Engagement Rate نمایشدهنده میزان تاثیرگذاری پستهای یک صفحه اینستاگرام روی مخاطبان آن است. این عدد که با درصد نمایش داده میشود، نشاندهنده این است که مخاطبان شما به چه میزان به پستها و مطالبی که به اشتراک گذاشته میشود علاقه دارند و چقدر روی آنها تاثیر گذاشته است.
معمولا برای کسانی که نیاز به تبلیغات اینستاگرامی دارند، اینکه میزان تاثیرگذاری پروفایل یک اینفلوئنسر در تبلیغات آنها چقدر است، بسیار مهم خواهد بود. با این عدد، میتوان قبل از اینکه هزینهای برای تبلیغ به یک اینفلوئنسر داده شود، میزان تاثیر آن را روی مخاطبان فهمید. اپلیکیشن اینستاگرام این عدد را به کاربران نشان نمیدهد اما با استفاده از ابزارهایی میتوان نرخ مشارکت را محاسبه کرد.
فرمول نرخ مشارکت اینستاگرام، محاسبهای از میانگین مجموع تعداد لایکها، کامنتها، دخیرهها (Save) و پاسخهایی است که کاربران و فالوورهای یک پیج قرار میدهند. با ابزار نرخ مشارکت اینستاگرام پلن هاب میتوانید به راحتی و تنها با نوشتن نام کاربری اینستاگرام (Instagram Username) یک صفحه، این عدد را مشاهده کنید و بهراحتی نتیجه تبلیغات خود را پیشبینی کنید.
البته برای محک زدن خودتان هم میتوانید از ابزار پلن هاب استفاده کنید و متوجه شوید که مطالبی که به اشتراک میگذارید چقدر برای مخاطبین شما جذاب هستند. (این ابزار تنها برای اکانتهایی قابل استفاده هستند که پابلیک هستند و بدون نیاز به فالوو کردن آنها بتوان محتوای صفحه را مشاهده کرد).