نباید های شبکه های اجتماعی
اگر صاحب یک کسبوکار کوچک هستید، حتما در شبکههای اجتماعی هم فعالیت میکنید. اگر هم فعال نیستید، باید فعال شوید تا بتوانید مشتری بیشتری جذب کنید. مهم نیست شبکه اجتماعی محبوب شما فیسبوک، توییتر یا اینستاگرام است، یکسری کارها را نباید در شبکههای اجتماعی انجام دهید. در واقع باید به نباید های شبکه های اجتماعی توجه ویژهای داشته باشید. در واقع اگر قصد دارید کسبوکار خود را گسترش دهید و در شبکههای اجتماعی مخاطب بیشتری داشته باشید، نباید سمت این فعالیتها بروید. در ادامه به نبایدهای شبکه های اجتماعی اشاره میکنیم. با پلن هاب همراه باشید.
بدون برنامه عمل کردن
اکثر کسبوکارها چون افراد زیادی به آنها گفتهاند، راهی شبکههای اجتماعی میشوند و مراحل تحقیق و برنامهریزی را نادیده میگیرند. مانند هر فعالیت مارکتینگی دیگری باید با برنامهریزی در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید. باید مخاطب خود را شناسایی کنید و با دقت زیادی آنها را به مخاطبهای خود اضافه کنید. باید برای فعالیتهایی که در شبکههای اجتماعی انجام میدهید، برنامهریزی داشته باشید. نداشتن برنامه یکی از نبایدهای شبکه های اجتماعی است.
دروغ نگویید ؛ مهمترین نباید های شبکه های اجتماعی
شبکههای اجتماعی مانند یک بازی بسیار محبوب میمانند. افراد جذابی در آن مشاهده میکنید که کلی طرفدار دارند و از همه فاصله زیادی گرفتهاند. شاید این موضوع باعث شود که بخواهید یک هویت غیرواقعی برای خود درست کنید تا با سرعت بیشتری دنبال کننده کسب کنید. هر روشی که باعث شود اطلاعات اشتباه به مخاطب دهید، از محبوبیت شما کم میکند و حتی ضربه بزرگی هم به کسبوکارتان وارد خواهد کرد.
نادیده گرفتن
اگر جوری رفتار کنید که انگار فقط شما در یک شبکه اجتماعی فعال هستید، سریع شکست میخورید. سعی کنید در شبکه اجتماعی خود یک شخصیت ایجاد کنید تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کنید. شکل گرفتن این شخصیت باعث میشود که مخاطب بتواند بهتر با محتوایی که تولید میکنید ارتباط برقرار کند.
هرز نباشید
ارسال هرزنامه یا اسپم تنها مربوط به ایمیل نمیشود. هرزنامهها به شبکههای اجتماعی هم راه پیدا کردهاند. اینکه بفهمید چه کاری به عنوان هرزنامه در شبکههای اجتماعی شناخته میشود، کمی سخت است. اما یکی از روشهای اسپم کردن یا ارسال هرزنامه در شبکههای اجتماعی، ارسال پستهای پشت سر هم و بدون وقفه است. همچنین نباید یک پست را چندین بار ارسال کرد و نباید پیامهای شخصی مختلف و متعدد برای دنبال کنندههای خود ارسال کنید.
مبتذل نباشید ؛ نباید های شبکه های اجتماعی
یکی از کارهایی که باعث میشود از چشم کاربران و مشتریها بیافتید این است که به رقیبهای خود حمله کنید و از خود رفتار زشتی و بیاخلاقی نشان دهید. زمانی که از شبکههای اجتماعی برای یک کسبوکار استفاده میکنید، باید رفتار حرفهای داشته باشید و از چالشها و درگیریهای الکی دوری کنید. اگر شبکه اجتماعی کسبوکاری که راهاندازی کردهاید توسط یک تیم و یا یک نفر اداره میشود، باید به تیم یا آن فرد آموزش دهید که چگونه با مخاطب و رقیبها برخورد کند. باید به او بگویید که چه چیزی پست کند و چه چیزی را پست نکند.
به اشتراک گذاشتن زیادی
زمانی که از شبکههای اجتماعی برای کسبوکار خود استفاده میکنید، باید کمی هم از شخصیت خودتان را نشان دهید. یک خط بسیار باریک میان در تعامل بودن با کاربران و به اشتراک گذاشتن زیادی محتوا وجود دارد. باید به این موضوع توجه داشته باشید که پستها باید یک پیام حرفهای داشته باشند، چرا که آن پست توسط مهمترین مشتریها و مخاطبهای شما دیده خواهد شد.
فقط خودتان را تبلیغ نکنید ؛ یکی دیگر از نبایدهای شبکه های اجتماعی
تبلیغ کردن خود و یا کسبوکاری که دارید، بخشی از حضور شما در شبکه اجتماعی به حساب میآید. در حالی که باید کمی از تجربهها، محصولات و سرویسهایی که ارئه میکنید را در شبکه اجتماعی نشان دهید، اما باید تعادل هم داشته باشید. مطالب را باید به شکلی ارسال کنید که تبلیغ مستقیم خودتان نباشد و به دیگران هم کمی کمک کند. این کار باعث میشوند که مخاطبها بیشتر به شما احترام بگذارند و مطالب شما را بیشتر مشاهده کنند.
در نظر داشته باشید که به شکلهای مختلف میتوان در شبکههای اجتماعی فعالیت کرد. هیچ قانون دقیقی برای فعالیت در شبکههای اجتماعی وجود ندارد که به شما بگوید چه کاری را باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید. اما همیشه راههایی وجود دارند که به وسیله آنها بهتر میتوانید با مخاطب خود تعامل داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید