غول‌ های تبلیغات

فیسبوک، آلفابت و آمازون؛ با غول‌ های تبلیغات آشنا شوید

سه شرکت بزرگ فعال در اینترنت به شکل عجیبی کنترل بازار تبلیغات را در دست گرفته‌اند. این سه شرکت غول های تبلیغات هستند. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که حوزه تبلیغات، مکانی برای رقابت سه شرکت فیسبوک، آلفابت و آمازون شده است. سه شرکتی که اکنون می‌توان به آن‌ها گفت غول‌ های تبلیغات و دنیای آنلاین و آفلاین. فیسبوک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا، آمازون به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین دنیا و آلفابت مالک گوگل و یوتیوب به سه ضلع دنیای تبلیغات تبدیل شده‌اند.

این شرکت‌ها درآمد زیادی از تبلیغات کسب می‌کنند با این حال این درآمد با شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرد. کاهش درآمدی که در تمام حوزه‌های اقتصاد خود را نشان داد و اکثر کشورها را با چالش‌های مختلف آشنا کرد. کاهش درآمد در حوزه تبلیغات از ماه مارس ۲۰۲۰ شروع شد و تا ابتدای ماه آوریل هم ادامه پیدا کرد. با این حال در ماه آوریل شاهد افزایش درآمد این حوزه بودیم. با پلن هاب همراه باشید.

 

یکی از کارشناسان حوزه تبلیغات می‌گوید:

در طول ۲۵ سال گذشته و با گسترش اینترنت در سرتاسر دنیا و به وجود آمدن کسب‌وکارهای دیجیتال، تبلیغات هم تغییر کرده و شرکت‌هایی درآمد بیشتری به دست می‌آورند که در حوزه تبلیغات آنلاین فعالیت می‌کنند. برخلاف چیزی که قبلا وجود داشت، فضای آنلاین باعث می‌شود که کسب‌وکارها به راحتی مخاطب اصلی خود را پیدا کنند. هم اکنون کسب‌وکارها به راحتی متوجه می‌شوند که تبلیغات آن‌ها توسط مخاطب دیده شده یا خیر.

 پلتفرم‌های آنلاین به واسطه راه‌های جدید و متعددی که برای تبلیغات وجود دارد، چندان دچار مشکل نشدند. در حالی که در ماه مارس گذشته، درآمد از تبلیغات برای سه شرکت فیسبوک،آمازون و آلفابت کاهش پیدا کرده بود، اما اکنون شاهد ثبات در این بازار هستیم.

فیسبوک به تازگی اعلام کرد که تبلیغات و تبلیغات موبایلی این شرکت با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده است. تبلیغات گوگل هم با افزایش ۱۰ درصدی روبه‌رو شد و تبلیغات در یوتیوب هم با افزایش ۳۳ درصدی به ۴ میلیارد دلار رسیده است.

فروشگاه آنلاین آمازون هم اعلام کرد که پیش بینی می‌کند با افزایش فروش ۴۴ درصد مواجه شود. برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که نشریه The New York Times همچنان مشترکان جدیدی کسب می‌کند و همچنان به تبلیغات وابسته است.

درآمد این نشریه با کاهش ۱۵ درصدی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ مواجه شد. بخش تبلیغات سایر رسانه‌ها مانند CNBC هم ۲٫۲ درصد کاهش داشت.

کارشناسان می‌گویند:

حتی بزرگ‌ترین رسانه‌های آنلاین هم در حوزه تبلیغات ضعیف ظاهر شدند و نتوانستند درآمدی که پیش بینی کرده‌ بودند را به دست بیاورند.  دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. زمانی دنیای وب و اینترنت برای افرادی که می‌تواستند از آن استفاده کنند، یک معدن طلا بود. حالا این معدن طلا به دست سه شرکت بزرگ افتاده است. شرکت‌های آلفابت، فیسبوک و آمازون. آمار هم نشان می‌دهد که در طول سه ماه گذشته تنها این سه شرکت بوده‌اند که در حوزه تبلیغات درآمد کسب کرده‌اند. پس کاملا مشخص است که باید به این ها گفت غول‌ های تبلیغات دنیای اینترنت.

 

منبع: CNBC

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


screen tagپشتیبانی