طراحی سایت

طراحی سایت شرکتی ؛ چه ویژگی‌هایی را در نظر بگیریم؟

اولین قدم برای حضور در محیط آنلاین و به دست آوردن مخاطب بیشتر، راه اندازی سایت است. برای گسترش کسب و کار خود و آشنا کردن مخاطب با محصولات و سرویس‌های خود، نیاز به سایت خواهید داشت. یک سایت شرکتی که بتواند تمام فعالیت‌های شما را به خوبی نشان دهد، تاثیر مهم و بزرگی در موفقیت کسب و کارتان خواهد داشت. سایت اولین مکان و راحت‌ترین روش برای این است که مخاطب با شما ارتباط برقرار کند. در حال حاضر از پنج شرکت، چهار شرکت وب سایت دارند. این موضوع به خوبی اهمیت راه اندازی سایت را نشان می‌دهد. پس با طراحی سایت شرکتی وارد دنیای آنلاین شوید. با پلن هاب همراه باشید.

با این حال زمان به سرعت در حال سپری شدن است و انتظارات هم هر لحظه تغییر می‌کنند. چیزی که چند سال پیش به عنوان یک سایت مورد قبول شناخته می‌شد، الان کافی نیست. دلیل آن هم این است که مشتری همیشه شرکت‌ها و محصولات آن‌ها را نسبت به زمان می‌سنجد. داشتن سایت خوب بسیار مهم است و به گسترش کسب و کارتان کمک می‌کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که طراحی سایت هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و همیشه باید سایت خود را به روز نگه دارید و امکانات جدیدی را پیش روی کاربران بگذارید. روند طراحی وب سایت هر روز در حال بهتر شدن است و هر روز المان‌های جدیدی به سایت‌ها اضافه می‌شود که باید به آن‌ها توجه داشت. در حال حاضر شرکت‌های زیادی وجود دارند که سعی می‌کنند سایتی بسیار جذاب و مخاطب پسند داشته باشند. موتورهای جست‌وجو و کاربران هر روز باهوش‌تر می‌شوند و به همین دلیل سایت‌ها هم باید نسبت به استانداردهای جدیدی که به وجود آمده، تغییر و پیشرفت کنند.

سایت برای کسب و کارها

 

برای در اختیار داشتن یک وب سایت شرکتی مناسب باید به ویژگی‌های مختلفی توجه کنید؛ اما چه ویژگی‌هایی مهم است؟ ما به چندین مورد بسیار مهم در راه اندازی سایت شرکتی اشاره می‌کنیم. یک سایت شرکتی قدرتمند باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

صفحه خانه یا صفحه اصلی تمام سوالات اصلی کاربران را پاسخ دهد

یک موضوع بسیار مهم درباره یک وب سایت وجود دارد. چه چیزی باعث می‌شود که وب سایت یک شرکت را دوست داشته باشید؟  قسمت جذاب ماجرا اینجاست که جواب اکثر مردم این بوده است:

«چیزی که دنبال آن بودم را سریع مشاهده کردم.»

همین جواب باید اصل طراحی یک وب سایت شرکتی مناسب و حرفه‌ای باشد. زمانی که صحبت از یک وب سایت خوب به میان می‌آید، منظور سایتی است که در آن کاربر بدون جست‌وجو و خیلی سریع به چیزی که می‌خواهد دسترسی پیدا می‌کند. منظور از خیلی سریع هم زیر ۱۰ ثانیه است. شما تنها ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاربری که به سایت مراجعه کرده را به چیزی که می‌خواهد برسانید. در غیر این صورت کاربر سایت را ترک می‌کند و دیگر به سایت شما باز نمی‌گردد. باید سایت را به شکلی طراحی کنید که در همان ۱۰ ثانیه ابتدایی بتواند مخاطب را به خود جلب کند و جواب سوال کاربر را بدهد. در طراحی یک سایت شرکتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که پیام اصلی باید همان ابتدا به کاربران منتقل شود. پیامی بسیار ساده و مشخص که بتواند کاربر را در سایت نگه دارد. پس در زمان راه اندازی سایت شرکتی باید خود را جای مخاطب سایت خود قرار دهید و این سوال دو قسمتی را از خود بپرسید.

در ۱۰ ثانیه ابتدایی که یک کاربر جدید وارد سایت می‌شود، آیا ما می‌توانیم مشکل کاربر را حل کنیم؟ آیا روش خوبی برای جواب دادن به سوال و مشکل کاربر داریم؟

بیاید نام این موضوع را «قانون ۱۰ ثانیه ابتدایی در طراحی صفحه اصلی» نام ببریم. قانونی که در طراحی یک سایت شرکتی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.  برخی از سایت‌ها هم خیلی خوب این موضوع را رعایت کرده‌اند و توانسته‌اند به خوبی مخاطب را با محصولات و خدمات خود آشنا کند.

بخش اصلی برای آموزش

تنها داشتن بخش «بلاگ» کافی نیست. باید از روش‌های جدیدی برای بالابردن آگاهی مخاطب سایت خود استفاده کنید. یکی از جدیدترین روش‌ها راه اندازی «مرکز دانش» است. در این روش شما اطلاعات مختلف را در قالب‌های متفاوت به مخاطب انتقال می‌دهید. برای مدت زمان طولانی داشتن بلاگ یک ویژگی بسیار خوب به حساب می‌آمد. مخصوصا برای کسب و کارهایی که سوالات زیادی به همراه داشتند و مخاطب باید جواب آن سوالات را دریافت می‌کرد. الان چند سالی می‌شود که بلاگ‌ها پیشرفته شده‌اند و به عنوان مرکز دانش شناخته می‌شوند.

در مرکز دانش تنها به سوالاتی که کاربران می‌پرسند پاسخ نمی‌دهید. شما در سایت به روش‌های مختلف مانند استفاده از مقاله‌ها، ویدیوها، وبینارها، چت آنلاین، پادکست و حتی اپلیکیشن‌ می‌توانید دانش کاربران را بیشتر کنید. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمام این موارد را نمی‌توانید یک شبه به سایت خود اضافه کنید و در ابتدا باید تمرکز خود را روی یک بخش بگذارید و کم‌کم وارد قسمت‌های دیگر شوید. در آخر باید به این موضوع توجه کنید که باید بهترین معلم در کاری که انجام می‌دهید باشید و شما تصمیم می‌گیرید که دانش خود را چگونه با مخاطب در میان بگذارید.

صفحه درباره ما

همه شرکت‌ها در سایت خود قسمتی به عنوان درباره ما دارند؛ اما حقیقت این است که کمتر سایتی را پیدا می‌کنید که در این قسمت عملکرد و روح حقیقی خود را با مخاطب در میان بگذارد. این قسمت بسیار مهم است. چرا که روند کسب و کار و شکل فعالیت خود را به کاربران نشان می‌دهید. حتما این را شنیده‌اید که می‌گویند:

مردم از کسانی خرید می‌کنند که آن‌ها را می‌شناسند، دوست دارند و اعتماد کرده‌اند.

بسیاری از شرکت‌ها در زمانی که می‌خواهند با مخاطب خود ارتباط برقرار کنند و اعتماد آن‌ها را به دست بیاورند، اشتباهات بزرگی انجام می‌دهند. شرکت‌ها قبل از اینکه مشتری را رو در رو دیده باشند یا حتی با آن تلفنی صحبت کرده باشند، این اشتباهات را انجام می‌دهند. به طور مثال اکثر سایت‌ها یک قسمت فروش دارند که می‌تواند از یک نفر تا هزار نفر تشکیل شده باشد. هدف این افراد هم این است که مشتری را ببینند و سرویس و خدمات را ارایه کنند.

پس چرا بیشتر شرکت‌ها نیروهای فروش خود را از دید مخاطبی که در دنیای دیجیتال حضور دارد، پنهان می‌کنند و منتظر زمان درست برای ایجاد کردن اعتماد می‌مانند؟ آیا این روش بهتری نیست که با استفاده از هر چیزی که در توان دارند سه ويژگی «شناخت، دوست داشتن و اعتماد» را در برخورد اول به مخاطب منتقل کنند؟

این چیزی است که باید در صفحه «درباره ما» به آن توجه داشته باشید. در حقیقت هدف از صفحه درباره ما همین است. صفحه‌ای که باید به کاربران این حس را بدهد که در آن همیشه با مشتری در تعامل هستند. قرار دادن تصویری از اعضای تیم در این صفحه کافی نیست. سعی کنید که صفحه درباره ما را کمی پویاتر طراحی کنید تا مخاطب با جنبه‌های مختلف کسب و کار شما آشنا شود. در این صفحه مشتری باید احساس کند که بخشی از کسب و کار شما است. باید حس کند که به خوبی می‌تواند با شرکت و کسب و کار شما ارتباط برقرار کند. قرار دادن ویدیو و عکس‌های مختلفی که بتوانند فضای کسب و کار و محیط کاری شرکت را به مخاطب منتقل کنند، بسیار مهم است. کاربر در این صفحه باید احساس کند که از قبل با شرکت شما آشنا بوده و احساس آرامش و راحتی داشته باشد. باید حس کند که سرویس‌های شما به خوبی نیاز او را پاسخ می‌دهند.

قسمت در ارتباط با ما

 

حتی برخی شرکت‌ها در صفحه درباره ما از تجربه مشتری‌های خود می‌گویند. نظرات افرادی که از سرویس‌‌ها و خدمات آن‌ها استفاده کرده‌اند. این موضوع هم می‌تواند در جلب رضایت مشتری و ایجاد شدن حس اعتماد در او تاثیر زیادی داشته باشد. اینکه از تجربه یک مشتری در این صفحه بگویید می‌تواند تاثیر خوبی روی مخاطب‌های دیگر بگذارد. هر چقدر که در این صفحه شفاف با مخاطب صحبت کنید، او شما را بیشتر دوست خواهد داشت و سریع‌تر اعتماد می‌کند.

به ظاهر اهمیت دهید

یک سایت شرکتی موفق و تاثیرگذار به ظاهر اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. آنها قطعا متوجه اهمیت ظاهر و جلوه‌های بصری سایت شده‌اند. یک ظاهر خوب از همان صفحه اصلی مشخص است. یک صفحه اصلی زیبا و تاثیرگذار از ویدیو، عکس و نوشته‌های مختلف تشکیل شده است.

در این موضوع شکی نیست که ویدیو موضوع بسیار مهمی است. سایت‌هایی مانند آپارات و یوتیوب می‌توانند به شما کمک زیادی کنند. از تصاویر هم نباید غافل شوید. سرویس‌هایی مانند اینستاگرام و حتی Pinterest هم می‌توانند به شما کمک زیادی بکنند. حضور در دوره دیجیتال به معنای حضور در دوره ظاهر و جلوه‌های بصری است. دوره‌ای که افراد جوان در آن نقش پررنگی دارند. جوانانی که به ظاهر اهمیت می‌دهند و به همین دلیل باید شکل و شمایل سایت شما جذاب باشد. در حال حاضر مضامین ظاهری بیشتر از مضامین نوشتاری مورد توجه قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان داده که ۶۰ درصد مردم با استفاده از جلوه‌های ویژه و جلوه‌های بصری بیشتر یاد می‌گیرند. این آمار کمتر هم نمی‌شود و همیشه روند روبه رشدی دارد. به همین دلیل نه تنها سایت‌ها سعی می‌کنند ظاهر جذابی داشته باشند، بلکه سعی می‌کنند در این حوزه ویژگی‌های جدیدی را هم به نمایش بگذارند. به این موضوع توجه داشته باشید که ظاهر خوب نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ هم خواهد داشت و باعث موفق شدن یک کسب و کار هم می‌شود.

یک سایت شرکتی موفق و تاثیرگذار به ظاهر اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. آنها قطعا متوجه اهمیت ظاهر و جلوه‌های بصری سایت شده‌اند.

قیمت‌ها

یکی از قسمت‌هایی که باید به آن توجه ویژگی داشته باشید، لیست قیمت‌ها در سایت است. مخاطب شما از اینکه مدت زمان زیادی به دنبال قیمت باشد، متنفر است.  البته نباید قیمت ریزترین خدمات خود را در سایت قرار دهید. باید خدمات خود را دسته بندی کنید و روی هر کدام از آن‌ها قیمت بگذارید. قیمت‌ یکی از ویژگی‌هایی است که از همان ابتدا می‌تواند اعتماد مشتری به شما را جلب کند.

صفحه محصولات

می‌توانید یک بخش برای معرفی محصولات خود در نظر بگیرید. اگر مایل بودید می‌توانید برای محصولات خود صفحات داخلی درست کنید. وجود این بخش و چنین صفحه‌هایی می‌تواند بخشی از مرکز دانش سایت شما باشد. باید بهترین اطلاعات و نقاط قوت محصولات و سرویس‌های خود را در این بخش‌ها و صفحه‌ها معرفی کنید. سعی کنید کامل‌ترین اطلاعات را در این قسمت‌ها قرار دهید تا مشتری بتواند جواب تمام سوالات خود را پیدا کند. با آگاهی بخشیدن به مخاطب می‌توانید اعتماد کاربر را جلب کنید و همچنین بهتر به او سرویس دهید. در صفحه محصولات سعی کنید از محتوای قدرتمند استفاده کنید. تهیه ویدیو، اینفوگراف و متن‌های نوشتاری را در دستور کار خود قرار دهید.

ارتباط با ما

ارتباط با ما یکی از مهمترین قسمت‌های یک سایت شرکتی است. پس از اینکه مخاطب با محصولات و سرویس‌های شما آشنا شد، باید راهی برای برقرار کردن ارتباط با شما داشته باشد. در این قسمت سعی کنید راه‌های ارتباطی مختلفی را در نظر بگیرید. راه‌های ارتباطی می‌توانند شامل شماره تماس، فکس، ایمیل، آدرس دفتر اصلی و شبکه‌های اجتماعی باشند. هر راهی که فکر می‌کنید مخاطب می‌تواند با شما در ارتباط باشد را در این قسمت قرار دهید.

 

طراحی سایت شرکتی

 

طراحی سایت شرکتی ؛ تولید محتوا را دست کم نگیرید

به این موضوع توجه داشته باشید که سایت شما باید همیشه به روز باشد تا بتواند مخاطب را جذب خود کند. سعی کنید محتوای سایت را همیشه جدید نگه دارید. این موضوع برای حضور موفق سایت شما در موتورهای جست‌وجو  بسیار مهم است و حتی باعث می‌شود که کاربران هر روز به سایت شما مراجعه کنند. صفحه‌هایی مانند بلاگ، خبر، و ویدیو می‌تواند به این موضوع کمک کند. حتی راه اندازی فروم هم می‌تواند راهی برای تعامل بیشتر با کاربران و مراجعه مجدد آن‌ها به سایت باشد.

صفحه سوال و جواب

با تولید محتوای مناسب می‌توانید به سوالات زیادی پاسخ دهید. با این حال برخی از مخاطبین شما به هر دلیلی دوست ندارند به مطالعه مطالب شما بنشینند یا فرصت تماشای ویدیو را ندارند. بهتر است قسمتی را در نظر داشته باشید که در آن به بزرگ‌ترین سوالات پاسخ می‌دهد. یک بخش سوال و جواب می‌تواند نیاز اکثر کاربران را برطرف کند. هر سوالی که برای کاربران به وجود می‌آید را در این قسمت پاسخ دهید. جواب‌های شما هم می‌تواند با یک دکمه Call to Action به صفحه‌‌‌های مربوط به محصولات و خدمات یا آموزش‌های پیشرفته‌تر انتقال پیدا کند.

سیاست‌های شرکت و فعالیت‌ها

یک سایت شرکتی باید قسمتی درباره سیاست‌هایی که دنبال می‌کند داشته باشد. اینکه با اطلاعات شخصی کاربران چه کارهایی انجام می‌دهد. هر کاربری که وارد سایت می‌شود، اطلاعاتی از خود به جا می‌گذارد. اطلاعات تبلیغاتی، کوکی‌ها، ایمیل و… از جمله اطلاعاتی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اینکه از این اطلاعات به چه شکل استفاده می‌کنید بسیار مهم است. آیا این اطلاعات را با شرکت‌های دیگر هم به اشتراک می‌گذارید؟ شما باید درباره این موضوع به شکل شفاف صحبت کنید. در طراحی سایت شرکتی به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

شرایط استفاده از سرویس

هر سرویس و خدماتی شرایطی خاص برای استفاده دارد. باید این شرایط را اعلام کنید تا از سرویس و خدمات شما سو استفاده نشود. در واقع باید قوانینی را در نظر بگیرید که نتوان از محصول و سرویس شما در جهت خلاف قانون استفاده کرد. باید قانون کشوری که در آن فعالیت می‌کنید را در نظر بگیرید و شرایط استفاده از محصولات و سرویس‌های خود را به شکلی تنظیم کنید که هماهنگ با قانون‌های کشور باشد.

نقشه سایت

نقشه سایت به دو فرمت XML  و HTML پیاده سازی می‌شود. فرمت XML برای موتورهای جست‌وجو ساخته می‌شوند تا سایت در موتورهای جست‌وجو بهتر نشان داده شود و متحوا سریع‌تر به دست کاربر برسد. نقشه سایت به صورت HTML هم برای کاربران طراحی می‌شود. در نقشه سایت باید لیست تمام صفحه‌های اصلی سایت را قرار دهید. نقشه سایت را می‌توانید در قسمت انتهایی سایت قرار دهید.

صفحه مورد نظر یافت نشد

صفحه مورد نظر یافت نشد یا صفحه‌ای که بیشتر آن را با نام Page not Found یا 404 Error می‌شناسیم. این صفحه زمانی نشان داده می‌شود که کاربر به صفحه‌ای مراجعه کرده که دیگر در سایت شما قرار ندارد. این صفحه باعث می‌شود که کاربر متوجه شود که به ادرس اشتباهی آمده است.

سایت شرکتی و صفحه‌های دیگر 

به تناسب کسب و کار خود می‌توانید صفحه‌های مختلفی را برای طراحی سایت شرکتی مورد نظر خود ایجاد کنید. صفحه برای جست‌وجو کردن در سایت. صفحه‌ای برای فرصت‌های شغلی، صفحه‌ای برای رویدادها، صفحه‌‌ای برای شکل تبلیغات در سایت و صفحه‌های دیگری که می‌خواهید به صورت شخصی‌سازی شده در سایت خود داشته باشید.

مناسب برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بیش از ۵۰ درصد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند. به همین دلیل باید طراحی سایت شرکتی به شکلی باشد که روی موبایل و تبلت هم خوب نشان داده شود. این موضوع می‌تواند کاربران بسیار زیادی را به سمت سایت شما جذب کند. در طراحی سایت باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید. سایت برای نسخه موبایل باید به صورتی نمایش داده شود که بشود با یک انگشت به قسمت‌های مختلف آن مراجعه کرد و اطلاعات هم باید خیلی خوب روی صفحه نمایش گوشی یا تبلت نشان داده شود.

طراحی سایت

هدف ما در پلن هاب این است که یک سایت شرکتی بسیار زیبا با قابلیت‌های منحصر به فرد برای کسب و کار شما راه اندازی کنیم. وب سایت شما نمایی از کسب و کارتان خواهد بود، پس باید کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب معرفی کنید.

 

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


screen tagپشتیبانی