طراحی سایت رزرو آنلاین ؛ بایدها و نبایدها
طراحی سایت رزرو آنلاین دیگر کار چندان سختی نیست. پلتفرمها و ابزار بسیار مناسبی برای راه اندازی و طراحی سایت رزرو آنلاین وجود دارد. به راحتی میتوانید یک سایت رزرو آنلاین راه اندازی کنید. این سایت رزرو آنلاین میتواند برای خرید بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما و هتل باشد. حتی میتواند یک سایت سازمانی برای رزرو غذا یا حتی ثبت تردد کارمندان باشد. میتوانید از کلی سیستم آماده استفاده کنید؛ اما به این موضوع توجه داشته باشید که سیستمهای آماده انعطافپذیری زیادی ندارند و شاید نتوانند به درستی نیاز شما را پاسخ دهند. یکی از سرویسهایی که پلن هاب آن را ارائه میکند، راه اندازی سایتهای رزرو آنلاین است. نسبت به کسبوکار و مدل فعالیتی که انجام میدهید میتوانید طراحی سایت رزرو آنلاین را به شکلهای مختلف انجام دهید. حتی میتوانید یک سیستم رزرو آنلاین مخصوص شرکت خود و کارمندانتان راه اندازی کنید. پلن هاب گزینههای مختلفی را برای در اختیار داشتن یک سایت رزرو آنلاین با قیمت مناسب در اختیار شما قرار میدهد. گزینههایی که قطعا در پلتفرمهای آماده پیدا نخواهید کرد.
در زمان راه اندازی و طراحی سایت رزرو آنلاین باید به موضوعات مختلفی توجه داشته باشید. مدیریت این سایتها چالش خاص خود را دارد. باید کاری کنید که سایت به راحتی توسط مخاطب پیدا شود. به همین دلیل سایت شما باید همیشه با جدیدترین و دقیقترین اطلاعات بهروزرسانی شود. استفاده از اطلاعات جدید و دقیق باعث ارتقا پیدا کردن عملکرد وب سایت شما میشود و همین موضوع به راحتی مخاطب شما را راضی نگه میدارد. به عنوان صاحب سایت با رعایت یکسری موارد ریز و درشت، میتوانید به راحتی از پس چالشهای پیشرو بر بیاید و به موفقیت نزدیک شوید.
این چالشها زمانی بیشتر میشود که سایت شما براساس یک محصول یا خدمات باشد. محصولات و خدمات میتوانند فیزیکی، دانلودی، حق عضویت یا رزروی باشند. در مدیریت این سایتها باید کمی احتیاط کنید و دقت به خرج دهید. یک اشتباه کوچک میتواند روی کسب و کار شما تاثیر زیادی بگذارد.
قبل از راه اندازی سایت خود باید بدانید که چه کاری را نباید انجام دهید و چه کاری را باید انجام دهید. پس قبل از اینکه سایت رزرو آنلاین خود را راه بیاندازید، بد نیست به چند نکته زیر توجه کنید.
پلن هاب گزینههای مختلفی را برای در اختیار داشتن یک سایت رزرو آنلاین با قیمت مناسب در اختیار شما قرار میدهد.
کارهایی که باید انجام دهید
در ابتدا بد نیست درباره کارهایی که باید انجام دهید، صحبت کنیم. کارهایی که باعث میشوند شما بهتر بتوانید کسبوکار خود را گسترش دهید و درآمد بیشتری کسب کنید. این کارها تاثیر مستقیمی در جذب کاربر دارند.
- جستوجوی راحت
جستوجوی سایت شما آنقدر باید راحت باشد که کاربر در سریعترین زمان ممکن بتواند به چیزهایی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند. استفاده از دستهبندیهای مناسب و مکان مناسب کادر جستوجو میتواند در این بخش کمک بزرگی ایفا کنند.
- یک سایت ریسپانسیو روی همه مرورگرها و همه پلتفرمها
کاربران شما از طریق پلتفرمهای مختلف از جمله کامپیوتر، گوشی و تبلت و با استفاده از مرورگرهای مختلف به سایت شما مراجعه میکنند. باید سایت خود را به صورتی طراحی کنید که روی همه پلتفرمها و مرورگرها به خوبی نشان داده شود.
- استفاده از تقویم روی سایت
یک سایت رزرو باید تقویم داشته باشد. تقویم باعث میشود که کاربر به راحتی چیزی که میخواهد را رزرو کند. همچنین به ظاهر تقویم هم توجه ویژهای داشته باشید. هم ظاهر تقویم باید مناسب و کاربر پسند باشد و هم عملکرد آن باید ساده باشد.
- اطلاعات کامل را رائه کنید
زمانی که کاربر چیزی که خواست را پیدا کرد، باید اطلاعات کافی و مناسبی به او بدهید. اطلاعات باید تایید شده و درست باشند. مثلا اگر سایت رزرو هتل دارید باید اطلاعات هتل را کاملا درست و دقیق اعلام کنید و این امکان را فراهم کنید که کاربر بتواند اتاقهای مختلف را رزرو کند.
- حتما از عکس استفاده کنید
آن چیزی که میشود رزرو کرد باید عکس داشته باشد. مشتری باید بداند چیزی که رزرو کرده چه ظاهری و خصوصیتهایی دارد. این موضوع در سایتهای رزرو هتل بیش از پیش خود نمایی میکند. مشتری باید عکس اتاق و محیط کلی هنل را مشاهده کند. حتما باید از عکسهای اصلی محیط استفاده کنید. عکسهایی با کیفیت بالا که بتوانند جزییات زیادی را نشان دهند.
- سرویسهای کنسل کردن رزرو و قابلیت باز پرداخت پول باید مشخص باشند
بهترین سایتهای رزرو آنلاین امکان کنسل کردن رزرو و باز پرداخت پول را برای مشتریان خود فراهم کردهاند. این یکی از ویژگیهایی است که باعث میشود مشتری بیشتری به سمت شما جلب شود. حتی این ویژگی میتواند یک ویژگی رقابتی بسیار مهم باشد. شما با این ویژگی میتوانید اعتماد مشتری را به خود جلب کنید. البته باید شرایط کنسل کردن را به خوبی در سایت خود ذکر کنید. همه چیز باید شفاف باشد. شرایط باز پرداخت پول رزرو هم باید کاملا مشخص شود و باید اعلام کنید که چند درصد از پول بازگردانده میشود. اگر قرار است درصدی از پول در زمان کنسل شدن رزرو کم شود، باید به آن اشاره کنید.
- پشتیبانی تلفنی
سعی کنید بعد از رزرو آنلاین با مشتری ارتباط برقرار کنید و یکبار دیگر اطلاعات مهم رزرو را برای او بازگو کنید. پشتیبانی بعد از خرید از مشتری هم در جذب اعتماد نقش مهمی دارد. نباید مشتری را بعد از سایت تنها بگذارید. مشتری باید حس کند که شما همیشه در کنار او قرار دارید.
- راحتی در استفاده، راحتی در پرداخت
افرادی که چیزی را رزرو میکنند، حتما نباید افراد بسیار حرفهای باشند. شما باید سادهترین روش ممکن برای رزرو و پرداخت را در نظر بگیرید. همه چیز باید دستهبندی شده و منظم باشد. امکان جستوجو باید برای کاربران ساده باشد. از عکسهای مناسب استفاده کنید. همچنین باید بتوان به راحتی با پشتیبانی تماس گرفت و خیلی راحت بتوان رزرو را کنسل کرد.
- در طراحی سایت رزرو آنلاین همه چیز به شما بستگی دارد
سایتی که راه اندازی میکند باید رابط کاربری بسیار خوبی داشته باشد. همه قسمتهای سایت باید برای مشتری قابل تشخیص و قابل فهم باشد. تکنولوژیهای جدید پلن هاب این امکان را فراهم کردهاند که بتوانید یکی از بهترین سایتهای رزرو آنلاین را در اختیار داشته باشید. سایتی که ظاهری بسیار پیشرفته با امکاناتی مناسب با کسبوکار شما داشته باشد.
- پیشنهادهای مختلف برای مشتری داشته باشید
سعی کنید در کمپینهای تبلیغاتی مختلف پیشنهادهای مختلفی به مشتری بدهید. مشتری همیشه به دنبال پیشنهادهای خوب است. این پیشنهادها باعث میشوند که مشتریها به دفعات مختلف در طول روز به سایت شما سر بزنند. به این موضوع توجه داشته باشید که رقابت در این بازار بسیار سخت است و همیشه باید پیشنهاد خوبی برای مشتری داشته باشید تا بتوانید سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرید.
در طراحی سایت رزرو انلاین باید سرویسهای کنسل کردن رزرو و قابلیت باز پرداخت پول مشخص باشند
کارهایی که نباید انجام دهید
حالا باید به چیزهایی اشاره کنیم که شما در یک سایت رزرو آنلاین نباید انجام دهید. انجام دادن این کارها به کسبوکار شما ضرر وارد میکند.
- نشان دادن تنها نظرهای مثبت
این موضوع برای همه کاملا مشخص است که هیچ سرویسی نمیتواند نظر همه را مثبت نگه دارد. پس نباید تنها نظرات مثبت را روی سایت خود نشان دهید. نادیده گرفتن نظرات منفی ضربه بزرگی به کسبوکار شما وارد میکند و باعث میشود که مردم به شما اعتماد نداشته باشند. البته باید نظرات را مدیریت کنید و اگر نیاز داشت آنها را اصلاح کنید.
- ظاهر بد و ضعف در جستوجو در سایت
اگر سایت خود را به خوبی دسته بندی نکنید، کار کردن با آن سخت میشود. این موضوع هم برای خودتان دردسرساز میشود و هم برای مشتریها. ظاهر و امکانات بد سایت باعث خواهد شد که خیلی سخت بتوانید مشتری جدید به دست بیاورید. یکی از اصلیترین هدفها در طراحی سایت، ساده بودن آن است.
- روند رزرو و پرداخت پیچیده باشد
پیچیدگی مشتری را خسته میکند. شما باید راحتترین و سادهترین روش را برای رزور پیش روی مشتری قرار دهید. پیچیدگی در این بخش باعث نا رضایتی کاربران میشود و در نتیجه سایت را ترک میکنند. همچنین در سایت نباید حواس مشتری را با تبلیغات زیاد پرت کنید.
در زمان ثبت نام کاربر سعی کنید تنها اطلاعاتی را دریافت کنید که به آن نیاز دارید. روند ثبت نام نباید خیلی طولانی باشد. در سایت خود باید حس امنیت را به کاربران منتقل کنید. برای سایت خود گواهی SSL تهیه کنید تا کاربر با خیال راحت اطلاعات خود را در سایت شما قرار دهد. استفاده از درگاه پرداخت امن هم یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. سیستم فاکتور را هم باید به شکلی طراحی کنید که خیلی سریع و دقیق به دست مشتری برسد.
دیدگاهتان را بنویسید