دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا بسیار مهم است

دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا ؛ به این تغییرات توجه کنید

اگر صاحب یک آژانس تبلیغاتی هستید یا در یک آژانس تبلیغاتی فعال هستید، احتمالا از تغییراتی که کرونا در کسب‌وکارها به وجود آورده تعجب کرده‌اید. ما در ادامه به تغییر مهمی که شیوع ویروس کرونا در حوزه دیجیتال مارکتینگ ایجاد کرده، اشاره می‌کنیم. با پلن هاب همراه باشید. دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا همچنان موضوع مهمی است که باید با نگاه ویژه‌ای به بررسی آن پرداخت. شاید دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا مهمتری از هر زمان دیگری باشد.

۱- دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا ؛‌ استراتژی‌های با تغییر

همه چیز یک آژانس تبلیغاتی با استراتژی شروع می‌شود.  پس بهتر است که در ابتدا به این موضوع اشاره کنیم.

این تغییرات به چه صورت است؟

یک تغییر کاملا محسوس و قابل دید در سفارش‌های آنلاین مشاهده خواهید کرد. هر کسب‌وکاری برای مقابله با ویروس کرونا با تغییراتی مواجه شده است. به همین دلیل آژانس‌های تبلیغاتی در حوزه‌های زیر باید به خود و مشتری‌هایشان نگاه کنند.

نیاز مشتری‌ها چقدر تغییر کرده است؟

چقدر بودجه آن‌ها تغییر کرده است؟

آیا آن مشتری‌ها هنوز هم به عنوان یک هدف‌گذاری خوب شناخته می‌شوند؟

آیا سرویس‌های مناسب برای کمک کردن به مشتری وجود دارد؟

آژانس‌های تبلیغاتی باید به محصولاتی که در بازار دارند، نگاه کنند تا بتوانند بهترین مشتری را پیدا کنند. این موضوع اولین و اصلی‌ترین اقدامی است که باید انجام دهید تا بتوانید در ادامه سال هم موفق باشید.

چگونه برنده شویم؟

باید نگاه دقیق‌تری به مشتری داشته باشید و کسب‌وکار خود را نسبت به نیازهای جدیدی که به وجود آمده تغییر دهید. به طور مثال جست‌وجوی عبارت «نزدیک من» در زمان شیوع کرونا کاهش پیدا کرد. از طرف دیگر جست‌وجوی «ارسال» یا «تحویل کالا» بیشتر از قبل شد. سرویس‌های خود را می‌توانید با این کلید واژه‌ها تغییر دهید.

آژانس‌های تبلیغاتی باید به روش‌های جدید راه مشتری را به سمت بازار باز کنند. به همین دلیل باید سرویس‌ها و قیمت‌های خود را تغییر دهند.

دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا

۲- سازمان

در این موضوع شکی نیست که هر سازمانی با توجه به شرایط به وجود آمده توسط ویروس کرونا، در روند فعالیت‌های خود تغییراتی ایجاد می‌کند.

چگونه سازمان‌ها تغییر می‌کنند؟

در حالی که همه از خانه کار می‌کنند، این احتمال وجود دارد که کارمندان و کارفرما به این مدل کار کردن عادت کنند. به هرحال هزینه‌های یک سازمان زیاد است و در حالت کلی درآمد سازمان در چنین شرایطی کم می‌شود. در حالت کلی سود یک آژانس تبلیغاتی بین ۵ تا ۳۰ درصد است که بخش زیادی از آن را باید برای اجاره ساختمان پرداخت کرد. از آنجایی که بیشتر آژانس‌های تبلیغاتی به ظاهر اهمیت می‌دهند، باید اجاره زیادی پرداخت کنند. پس اگر مشتری نخواهد به شرکت بیاید و آن زیبایی را ببیند و کارمندان هم نخواهند به شرکت بیاییند، پس هزینه اجاره به یک هزینه بیهوده تبدیل می‌شود. البته هزینه‌های مربوط به شرکت را هم نخواهید داشت که این موضوع می‌تواند سود را بیشتر کند. نکته خوب ماجرا اینجاست که می‌توان این پول را در جهت راضی کردن مشتری‌ها و کارمندان خرج کرد.

با این حال نداشتن دفتر کار یک چالش دیگر به وجود می‌آورد. نبود تیم و فرهنگ سازمانی و نداشتن ارتباط کافی با دیگر کارمندان از جمله چالش‌های نبود دفتر کار است. به شخصه دوست داریم که یک دفتر کار وجود داشته باشد و همه با هم در ارتباط باشند. بدون اینها مدیریت یک آژانس تبلیغاتی با چالش مواجه می‌شود. مشکلاتی مانند زمان بندی مشتری‌ها، بررسی عملکرد روزانه تیم‌ها و حساب‌های هفتگی می‌توانند مدیران را اذیت کنند.

چگونه از پس این مشکلات بر بیایم؟

برطرف کردن این چالش‌ها به مدیرها بستگی دارد و زمان مشخص می‌کند که مدیران چگونه از پس این چالش‌ها بر می‌آیند. اما بد نیست از تماس تصویری استفاده کنید. سعی کنید در تماس‌های ویدیویی به مسائل غیر کاری هم اشاره کنید. همچنین با تماس‌های تصویری می‌توانید تیم‌ها را هم مدیریت کنید و روی فعالیت‌های انها نظارت داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ در دوره کرونا را دست کم نگیرید

۳ – ارتباط 

برای آژانس‌های تبلیغاتی ارتباط با مشتری به یک چالش مهم‌تر تبدیل می‌شود.

متشری‌ها دیدار رو در رو را بسیار دوست دارند و بیشتر دوست دارند که این ارتباط در یک محیط اداری باشد. حتی می‌توان در زمان ناهار یا حتی برای نوشیدن قهوه یا چای با مشتری قرار گذاشت. شیوع کرونا همه این شرایط را از بین برده است. تمام ارتباط‌های حضوری جای خود را به تماس‌های ویدیویی داده‌اند.

چگونه از پس این مشکلات بر بیایم؟

باید در تماس‌های ویدیویی خود ظاهر بسیار زیبایی داشته باشید. حتی به نور محیط و تصویر پس زمینه تماس ویدیویی خود هم باید توجه داشته باشید. سعی کنید برای تماس‌های ویدیویی خود یک مکان مشخص داشته باشید که ظاهر زیبایی داشته باشد و از نور کافی بهره ببرد. به نظر می رسد که برای مدت زمان زیادی باید از این مکان استفاده کنید. هم اکنون برقراری تماس تصویری به یک مهارت اصلی تبدیل شده است. می‌توانید برای جذاب‌تر شدن تماس ویدیویی از تصاویر پس زمینه شخصی‌سازی شده استفاده کنید.

فکر کنید با یکی از اعضای شرکت می‌خواهید تماس ویدیویی بگیرید. اگر مخاطب شما تی شرت بدی پوشیده باشد، موهای بهم ریخته‌ای داشته باشد، نور محیط کم باشد و در پس زمینه هم یک اتاق بهم ریخته نشان داده شود قطعا احساس بدی دریافت می‌کنید.

حالا فکر کنید که تماس ویدیویی برقرار می‌کنید که در آن فردی لباس مناسبی پوشیده، موهای مرتبی دارد و در محیطی با نور مناسب با شما صحبت می‌کند. همچنین از تصویری بسیار زیبا هم برای پس زمینه استفاده کرده است. در زمان برقراری این تماس تصویری قطعا احساس بهتری خواهید داشت و حس می‌کنید که با فردی حرفه‌ای در حال صحبت هستید.

نتیجه‌گیری

شیوع ویروس کرونا، یکسری عادت‌های عجیب را به وجود آورده است که در دنیا تاثیرگذار بوده است. باید به شرایط پیش روی خودمان عادت کنیم و راه‌هایی برای ادامه کسب‌وکار به وجود بیاوریم. باید با توجه به هر شرایطی تغییر کنیم تا بتوانیم به نیاز مشتری و مخاطب پاسخ دهیم. برای کسب مشتری‌های جدید باید از راه‌های جدید هم استفاده کرد.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


screen tagپشتیبانی