جریان‌ های شبکه‌ های اجتماعی

جریان‌ های شبکه‌ های اجتماعی ؛ پنج سال پیش چه جریان‌هایی شکل نگرفته بودند؟

بخش زیادی از جامعه آنلاین هستند و هر روز پست‌ها را لایک می‌کنند و زیر آن‌ها کامنت می‌گذارند. به دلیل وجود داشتن مخاطب‌های زیاد، جریان‌ های شبکه‌ های اجتماعی هر روز تغییر می‌کنند. با نگاهی به پنج سال پیش متوجه می‌شوید که بسیاری از جریان‌های امروز در شبکه‌های اجتماعی وجود نداشتند. در ادامه به جریان‌هایی اشاره می‌کنند که تا پنج سال پیش آن‌ها را ندیده بودید. با پلن هاب همراه باشید.

ویدیوهای زنده

یکی از جریان‌ های شبکه‌ های اجتماعی ویدیوهای نزده است. ویدیوها زنده آنقدر به تکامل رسیدند که اکنون به راهی جدید برای ارتباط برقرار کردن با مردم تبدیل شده‌اند. براساس اطلاعاتی که توسط فیسبوک منتشر شده، مردم سه برابر بیشتر از قبل از ویدیوهای زنده استفاده می‌کنند. همچنین ۸۰ درصد مردم بیشتر از قبل ویدیو تماشا می‌کنند و به دیدن ویدیو بیشتر علاقه دارند. همچنین مردم دوست دارند تا ویدیوی شرکت‌های مختلف را از طریق شبکه‌های اجتماعی تماشا کنند.

 

استفاده از واقعیت افزوده

واقعیت افزوده هم یکی دیگر از جریان‌ های شبکه‌ های اجتماعی به حساب می‌آید. تا چند سال پیش اصلا کسی باور نمی‌کرد که روزی واقعیت افزوده با شبکه‌‌های اجتماعی ترکیب شود. الان واقعیت افزوده به عنوان یک ابزار جذاب در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. اکنون واقعیت افزوده مانند ابزاری است که اکثر شبکه‌های اجتماعی آن را آزمایش می‌کنند و ویژگی‌های جدیدی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. گزارش‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند  ۲۵ درصد برندهای بزرگ دنیا، آیتم‌ها و سرویس‌های جذاب خود را به واسطه واقعیت افزوده به نمایش در می‌آورند. واقعیت افزوده در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شامل تصاویر ۳۶۰ درجه در فیسبوک می‌شود. تصاویری که می‌توانند جزییات بیشتری از آیتم‌‌ها و محیط‌های مختلف را نشان دهند.

 

محتوای زودگذر

ایده محتوای زودگذر چیز جدیدی نیست و قبلا هم وجود داشتند. محتوای زودگذر همان محتوایی است که پس از زمانی مشخص از یاد می‌رود. یکی از پیشگامان این موضوع Snapchat بود. این سرویس محتوایی را برای زمانی محدود و مشخص به نمایش می‌گذاشت. محتوایی که تنها ۲۴ ساعت نشان داده می‌شد و در همین مدت زمان مخاطب را درگیر می‌کرد. پس از راه اندازی Snapchat  بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی به این سمت پیش رفتند و محتوای زودگذر تولید می‌کردند. عیده محتوای زودگذر بعدا به استوری‌های اینستاگرام، فیسبوک و واتس اپ تبدیل شد. الان محتوای زودگذر یکی از مهم‌ترین جریان‌ های شبکه‌ های اجتماعی به حساب می‌آید.

سه مدل محتوای زودگذر وجود دارد که روی اینستاگرام منتشر می‌شوند.

  • ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای
  • عکس‌‌هایی که تنها ۵ ثانیه نشان داده می‌شوند
  • قرار دادن سه تصویر و ویدیو در یک فایل

به روش‌های مختلف می‌توان استوری درست کرد تا بتوان مخاطب را تحت تاثیر قرار داد. اپلیکیشن‌های مختلفی هم برای این موضوع ساخته شده است.

 

چت با ربات

قطعا با ربات‌هایی که چت می‌کنند آشنا هستید. این روند از سال ۲۰۱۸ شروع شد. براساس اطلاعاتی که توسط فیسبوک منتشر شده، بیش از دو میلیارد پیام به واسطه ربات‌هایی که با مخاطب چت می‌کنند، ارسال شده است. مردم به شکل عجییبی دوست دارند که با این ربات‌ها چت کنند. ربات‌ها می‌توانند سوالات را بسیار سریع جواب دهند. حتی می‌توانند جواب دقیقی هم نسبت به سوال شما بیان کنند. ربات‌ها مشکلات را سریع حل می‌کنند و می‌توانند به مخاطب کمک کنند که خرید بهتری داشته باشد.

شبکه‌های اجتماعی به شکل عجیبی در حال پیشرفت است و هر روز شاهد شکل‌گیری جریان‌ های شبکه‌ های اجتماعی به شکل‌های مختلف هستیم. جریان‌هایی که زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


screen tagپشتیبانی