گوگل ۲٫۷ میلیارد دلار تبلیغات مخرب را حذف کرد

سال گذشته گوگل اعلام کرد که نزدیک به ۲٫۷ میلیارد دلار تبلیغات مخرب که خلاف قوانین تبلیغاتی این شرکت بوده را حذف کرده است. این شرکت در سال ۲۰۱۸ هم ۲٫۳ میلیارد دلار تبلیغات مخرب را حذف کرده بود. این اعداد نشان می‌دهد که حجم تبلیغات خلاف قوانین گوگل هر سال بیشتر می‌شود. حتی مشخص شد که گوگل بیش از ۱٫۲ میلیون حساب کاربری را هم مسدود کرده و ۲۱ میلیون تبلیغ مختلف را از صفحه‌های وب حذف کرده است. با پلن هاب همراه باشید.

گوگل در گزارش جدید خود اعلام کرده که این تبلیغات مخرب در چه حوزه‌هایی فعال بودند. گوگل در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که بخش زیادی از این تبلیغات کاربران را تشویق می‌کردند که رمز‌های عبور خود را عوض کنند. این تبلیغات که در ظاهر بی‌خطر بودند، اما اطلاعات کاربران را به دست می‌آوردند.

گروهی دیگر از تبلیغات به گونه‌ای بود که کاربران را گول می‌زدند تا روی لینک یا بنری خاص کلیک کنند. مثلا این تبلیغات تصویری از یک کامپیوتر یا یک اخطاری روی گوشی‌‌های هوشمند بودند که می‌توانستند اطلاعات کاربران را بدزدند.

ویروس کرونا

در زمان شیوع ویروس کرونا، تبلیغات مخرب و خطرناک هم افزایش پیدا کرد. به همین مناسبت تیمی از گوگل روی تکنولوژی جدیدی برای شناسایی این مدل تبلیغات کار کردند. گوگل تبلیغاتی که تصویر ماسک صورت داشتند را حذف کرد تا حجم تبلیغات مخرب کاهش پیدا کند. گوگل درباره این موضوع می‌گوید:

ما یک میلیون تبلیغات مخرب مربوط به ویروس کرونا را مسدود و حذف کردیم. حتی قوانین خودمان را هم به‌روزرسانی کردیم. در همین حال گوگل این اجازه را داد تا تبلیغاتی که اطلاعات مردم نسبت به ویروس کرونا را افزایش می‌دهند، منتشر شوند. این اجازه به سازمان جهانی بهداشت و نهادهای فعال در این زمینه داده شد.

چرا این موضوع باید برای ما بسیار مهم باشد؟ این موضوع به ما می‌گوید که همیشه باید فعالیت‌های مخرب در هر کسب‌وکاری را جدی بگیریم و آن‌ها حذف کنیم. گوگل با هزاران نفر سعی می‌کند که اکوسیستم امنی داشته باشد با این حال همچنان حضور تبلیغات مخرب را مشاهده می‌کنیم. تبلیغاتی که حجم آن‌ها هر روز بیشتر می‌شود. شیوع ویروس کرونا هم بر اهمیت این موضوع اضافه کرد.

گوگل چند وقت پیش اعلام کرد که سیستمی برای تایید تبلیغات راه اندازی کرده است. سازمان‌هایی که تبلیغ می‌کنند باید اطلاعات مربوط به کسب وکار خود را در این سیستم ثبت کنند. اطلاعاتی که هویت کسب‌وکار را نشان می‌دهند. کاربران هم در زمان مشاهده تبلیغ می‌توانند این اطلاعات را مشاهده کنند و مطمئن باشند که با تبلیغات خطرناک مواجه نشده‌اند.

منبع: Search Engine Land

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


screen tagپشتیبانی