تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ ، تجارت الکترونیک و تبلیغات

شیوع ویروس کرونا تاثیرات زیادی روی زندگی همه ما گذاشته است. حتی روی شکل پول خرج کردن ما هم تاثیرگذار بوده است. کرونا به شکل خاص روی کسب‌وکارهای مختلف تاثیرگذار بوده و تغییرات زیادی را در سازمان‌ها و کسب‌وکارهای متعدد ایجاد کرده است. تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ یکی از دلایل تغییرات در شرکت‌های بزرگ بوده است. در این میان افرادی که در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند، با مشکلات مختلفی مواجه شده‌اند. اینکه در چنین شرایطی بتوان کسب‌وکارها را قوی نگه داشت، کار دشواری است. در ادامه به آماری اشاره می‌کنیم که قطعا تا زمانی که با کرونا درگیر هستیم، جذاب خواهد بود. با پلن هاب همراه باشید.

تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ ؛ ۶۰ درصد سازمان‌های بزرگ دنیا راه‌های جدیدی پیدا کردند

۶۰ درصد از سازمان‌های بزرگ دنیا که درآمد سالانه آن‌ها بالای ۵۰ میلیون دلار است، برای شرایط بعد از کرونا روش‌های جدیدی پیدا کرده‌اند. با تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ ، این شرکت‌ها هم تغییر رفتار داده‌اند. با توجه به اطلاعات به دست آمده،  ۸۲ درصد از شرکت‌های بزرگ دنیا به دنبال راه‌هایی هستند که هم الان و هم بعد از کرونا بتوانند از آن استفاده کنند. ۴۹ درصد این شرکت‌ها به دنبال‌های راه‌های جدید بازاریابی و برندینگ هستند و ۴۷ درصد از سازمان‌های بزرگ دنیا هم به دنبال خلاقیت در ارائه سرویس‌های خود هستند.

۶۰ درصد از این سازمان‌ها از راه‌هایی که در شرایط کرونا پیدا کرده‌اند، برای پس از این شرایط هم استفاده می‌کنند. ۴۳ درصد از شرکت‌ها هم تغییراتی در روند ارتباط با مشتری خود به وجود آورده‌اند.

تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ

خلاقیت در این شرایط باعث می‌شود که یکسری نتایج خوب به دست بیاید. این نتایج باعث می‌شود که کسب‌و‌کارها شجاعت بیشتری به خرج بدهند و راه‌های بهتر و جدیدتری برای فعالیت‌های کنونی خود پیدا کنند. شاید ویروس کرونا یک شتاب دهنده برای ایجاد تغییرات بسیار سریع در روند کاری کسب‌وکارها باشد. تغییراتی که آینده یک شرکت را دگرگون خواهند کرد.

سه چهارم شرکت‌های فعال در بریتانیا با کاهش محصول و سرویس مواجه شده‌اند

شیوع ویروس کرونا باعث شده که ۷۵ درصد کسب‌وکارهای بریتانیا با کاهش فروش و کاهش در خواست خدمات مواجه شوند. تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ و فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها کاملا حس می‌شود. البته این کاهش درخواست روند کندتری به خود گرفته اما قطعا تاثیر بلند مدتی روی کسب‌وکارها می‌گذارد.

یک سوم از کسب‌وکارها نیز با مشکلاتی مانند تامین مواد اولیه مواجه هستند. این مشکل را بیشتر سازمان‌هایی با درآمد سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار تجربه کرده‌اند.

تنها ۱۴ درصد از کمپین‌های تبلیغاتی در فعال در بریتانیا با برنامه‌ریزی دنبال می‌شوند

تا تاریخ ۳۱ مارس سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۶ درصد کمپین‌های تبلیغاتی در بریتانا تاخیر خوردند و تنها ۱۴ درصد کمپین‌ها با برنامه‌ریزی پیش می‌روند. تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ در کشور انگلیس بسیار محسوس بوده است. به همین دلیل بیشتر خدمات و درخواست‌ها به سمت دیجیتالی پیش می‌رود.  ۶۲ درصد کمپین‌ها استراتژی خود را در شرایط کرونا تغییر داده‌اند. حتی بیشتر کارمندان هم به صورت دورکار به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و ۸۶ درصد کسب‌وکارها هم سیاست‌های خود نسبت به مشتری را تغییر داده‌اند و حتی بسیاری از سفارش‌های خود را کنسل کرده‌اند.

در این میان ۸۵ درصد  سازمان‌ها اعلام کرده‌اند که یا سفار‌ش‌های خود را کنسل کرده‌اند یا افراد جدیدی استخدام کرده‌اند.

فروش جهانی لباس به وسیله فروشگاه‌های آنلاین ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت

در ماه مارس ۳۰ درصد درآمد صنعت مود و پوشال در فروشگاه‌های اینترنتی کم شد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در ماه اوریل ۲۰۲۰ فروش آنلاین لباس از فروشگاه‌های آنلاین ۲۱ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. کشور‌های استرالیا، آلمان و بریتانیا در این زمینه قوی عمل کرده‌اند. بازدید از سایت‌های مود و پوشاک هم ۹ درصد در سرتاسر دنیا افزایش داشته است و میزان سفارش‌ها هم ۳۰ درصد بیشتر شده است.

تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ را دست کم نگیرید

فروش آمازون در سه ماهه اول ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۶ درصد افزایش داشت

فروش جهانی آمازون در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۶ درصد افزایش داشت. درآمد این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۲۰ به ۷۵٫۵ میلیارد دلار رسید. آمازون سال گذشته ۵۹٫۷ میلیارد دلار در همین زمان فروش داشت.

این موضوع نشان می‌دهد که در دوران کرونا مردم بیش از پیش به خرید آنلاین توجه می‌کنند. افزایش فروش آنلاین آمازون باعث شد که این شرکت ۱۷۵ هزار نفر استخدام کند. پیش‌بینی‌های جدید می‌گویند که آمازون در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴ میلیون دلار برای حفظ سلامت کارمندان خود هزینه می‌کند تا آن‌ها به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

بسیاری از مردم برای مدت زمان زیادی بعد از به پایان رسیدن شیوع ویروس کرونا، خرید نمی‌کنند

تحقیقات نشان می‌دهند که بسیاری از مردم برای مدت زمان زیادی پس از به پایان رسیدن شیوع ویروس کرونا، باز هم به فروشگاه‌ها نمی‌روند و خرید حضوری نمی‌کنند. احتمال دارد که تنها ۹ درصد از خریداران بلافاصله به فروشگاه‌ها برگردند. این میزان در بریتانیا، ایرلند و آلمان به ۱۴ درصد، در ژاپن به ۵ درصد و در چین به ۶ درصد می‌رسد. پس افزایش فروش فروشگاه‌های آنلاین فعلا ادامه خواهد داشت.

تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ و استقبال از ایمیل‌ها

در زمان شیوع ویروس کرونا، مردم ۴۰ درصد بیشتر ایمیل‌هایی که توسط کسب‌وکارها ارسال می‌شود را باز می‌کنند. پس ایمیل مارکتینگ هم با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

شبکه‌های اجتمای با افزایش حضور مردم مواجه شدند

شبکه‌های اجتماعی را نباید هیچ وقت دست کم گرفت. ویروس کرونا هم باعث شده که حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شود. در تحقیقات انجام شده از میان ۱۳ هزار مشتری، مشخص شد که ۹۵ درصد آن‌ها زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند.

این تحقیقات در ۱۳ کشور مختلف صورت گرفته است و به خوبی تاثیر کرونا روی دیجیتال مارکتینگ را نشان می‌دهد. بیشتر مردم به وسیله سرویس‌های استریم ویدیو، خود را سرگرم می‌کنند. ۴۵ درصد مردم بیشتر در پیام‌ رسان‌ها حضور دارند و ۴۵ درصد مردم هم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. همچنین مشخص شده که میزان آپلود ویدیو نسبت به سال گذشته هم ۱۰ درصد بیشتر شده است.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


screen tagپشتیبانی