بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در سال 2020 ؛ چرا باید به بازاریابی محتوایی اهمیت بدهیم؟

بازاریابی محتوا یکی از روش‌های ثابت شده‌ای به حساب می‌آید که کسب‌وکارها برای معرفی برند و محصولات خود از آن استفاده می‌کنند. همین موضوع باعث شده که بازاریابی محتوا در سال 2020 اهمیت بسیار بالایی پیدا کند. بازاریابی محتوا روی فروش و توسعه کسب‌وکار بسیار تاثیرگذار است. با این حال وسعت تولید محتوا بسیار متفاوت است و به همین دلیل رقابت در آن بسیار زیاد خواهد بود. پس باید بدانید که تمرکز محتوایی که باید تولید کنید، روی چه چیزی باشد. در ادامه به مواردی در زمینه بازاریابی محتوا اشاره می‌کنیم که می‌توانند برای شما بسیار مناسب باشند. با پلن هاب همراه باشید.

هزینه تولید محتوا، تیم‌ها، اهداف و روند اندازه‌گیری

۷۰ درصد شرکت‌‌ها روی تولید محتوا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. موضوع جالب‌تر اینجاست که در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۴٫۲۶ درصد این شرکت‌ها، بودجه تولید محتوا را افزایش داده‌اند. هدف از این کار هم بسیار مهم است. با تولید محتوا می‌توانید ۷۵ درصد بیشتر خود را در بازار نشان دهید و ۷۱ درصد بیشتر ترافیک به سایت خود بیاورید.

بازاریابی محتوا در سال 2020

استراتژی محتوایی مکتوب داشته باشید

۶۹ درصد فعالیت‌های تجاری مدل بنگاه به بنگاه  یا B2B موفق به واسطه بازاریابی محتوا شکل می‌گیرند. موضوع جالب‌تر اینجاست که در حوزه فعالیت‌های تجاری بنگاه به مشتری یک نفر از میان سه نفر بازاریابی محتوایی را متوجه می‌شود.

یک نفر از سه نفر در ۷۸ درصد کسب‌ و کارها کارشناس بازاریابی محتوا در تیم بازاریابی است. تولید کننده‌‌های محتوا، مسئول شبکه‌های اجتماعی و مسئول SEO شامل این افراد می‌شوند.

با چه ابزاری می‌توان بازاریابی محتوا را اندازه‌گیری کرد؟

بالارفتن ترافیک وب‌سایت، بالارفتن تعامل کاربران در شبکه‌های اجتماعی و افزایش فروش از جمله راه‌هایی است که به واسطه آن می‌توانید روند فعالیت بازاریابی محتوا را اندازه گیری کنید.

اهمیت بازاریابی محتوا در سال 2020 و بلاگ‌ برای کسب‌وکارها در سرتاسر دنیا

۳۱٫۷ میلیون بلاگر تنها در کشور آمریکا فعالیت می‌کنند. به طور میانگین هر مقاله تولید شده توسط بلاگر‌ها ۱۲۳۶ کلمه است. زمان تولید هر مقاله هم نزدیک به ۳ ساعت و ۵۷ دقیقه است.

کمتر از ۵۰ درصد جست‌وجوهای گوگل موجب به کلیک می‌شوند. ۹۰٫۶۳ درصد از وب‌سایت‌ هیچ ترافیکی از سمت گوگل ندارند. بازاریابی محتوا در سال 2020 به این معنا خواهد بود که چگونه کاربران از گوگل وارد شاید می‌شوند.

تبلیغات محتوا

۶۳٫۶ درصد از تولیدکننده‌های محتوا روی SEO مطالبی که تولید شده، هزینه می‌کنند تا آن مطلب بهتر دیده شود و مخاطب بیشتری کسب کند. ۹۴ درصد از کسب‌وکارها هم شبکه‌های اجتماعی را به عنوان مکانی برای منتشر کردن محتوای خود انتخاب می‌کنند. ۶۵٫۳۶ درصد از ترافیک شبکه‌های اجتماعی توسط فیسبوک به وجود آمده است.

اگر محتوای شما بالای ۳ هزار کلمه باشد، ۳ برابر ترافیک بیشتر به همراه می‌آورد و ۴ برابر بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود.

تولید ویدیو و محتوای گرافیکی را دست کم نگیرید. تصاویر خوب بخش مهمی از تولید محتوا را به خود اختصاص می‌دهند. ۲۵ درصد از بازاریاب‌های محتوا، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از بودجه خود را برای جلوه‌های بصری هزینه می‌کنند.

۸۰ درصد مردم زمانی که قصد خرید دارند هم محتوای متنی مشاهده می‌کنند و هم محتوای ویدیویی. پس در محتوای خود از ویدیو و متن و عکس حتما استفاده کنید.

۶۲ درصد از تولید کننده‌های محتوا بازدید طبیعی از یوتیوب خود را افزایش داده‌اند.  همچنین ۷۱ درصد از تولیدکننده‌های محتوا هم تصمیم گرفته‌اند که بیشتر روی یوتیوب ویدیو منتشر کنند.

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


screen tagپشتیبانی