اهمیت شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک
شبکه اجتماعی به وب سایت یا اپلیکیشنی گفته میشود که به مردم اجازه میدهد محتوای مورد نظر خود را خیلی سریع منتشر و با دیگران به اشتراک بگذارند. برای خیلی از مردم شبکههای اجتماعی همان اپلیکیشنهایی هستند که روی گوشی یا تبلت نصب کردهاند؛ اما حقیقت این است که ابزار ارتباطی با مردم به وسیله کامپیوترها شکل گرفتند. امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر، نظرها و رویدادهای مختلف آن هم در هر لحظهای که میخواهید، زندگی همه را تغییر داده است. حتی روی کسبوکارها هم تاثیر زیادی گذاشته است. همین اتفاق به اهمیت شبکه های اجتماعی در تجارت الکترونیک اشاره میکند. با پلن هاب همراه باشید.
فروشگاهها و کسبوکارهای مختلفی که از شبکههای اجتماعی به عنوان بخشی از فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ خود استفاده میکنند، میتوانند نتایج بهتری کسب کنند؛ اما برای اینکه بتوانید عملکرد خوبی از شبکههای اجتماعی دریافت کنید، نباید با آن رفتار معمولی داشته باشید. باید توجه زیادی به فعالیتهایی که در شبکه اجتماعی خود میکنید، داشته باشید.
اهمیت شبکه های اجتماعی و بازاریابی
برای اینکه در شبکههای اجتماعی موفق شوید، حتما لازم نیست که پول خرج کنید. امکان دارد که هزاران دلار روی تبلیغات فیسبوکی سرمایهگذاری کنید، اما چیز مفیدی کسب نکنید. در شبکههای اجتماعی سخت میشود نظر افراد را جلب کرد. پس به همین دلیل باید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
باید شبکه اجتماعی فعالی داشته باشید
یکی از اشتباهاتی که کسبوکارها در زمان راه اندازی شبکههای اجتماعی خود میکنند این است که فکر میکنند نباید در آن فعالیت داشته باشند. داشتن یک اکانت در شبکههای اجتماعی به این معنی نیست که روی کسبوکار خود تاثیر گذاشتهاید. در حقیقت کاربران هرگز جذب یک اکانت غیرفعال نمیشوند و بیشتر اکانتهایی را دوست دارند که بتوانند با آن تعامل داشته باشند. در حقیقت اگر شبکه اجتماعی فعالی ندارد، نباید آن را در سایت خود معرفی کنید. اهمیت شبکه اجتماعی به فعال بودن آن است.
همه چیز را درباره خود نکنید
یکی دیگر از اشتباهاتی که کسبوکارها در شبکههای اجتماعی خود انجام میدهند این است که درباره چیزهایی حرف میزنند که تنها برای خودشان مهم است و درباره چیزی که برای مشتری مهم است، صحبت نمیکنند. به شبکههای اجتماعی نباید تنها به دید یک ابزار برای افزایش درآمد نگاه کنید. با این دید درآمد زیادی کسب نخواهید کرد. شما در شبکههای اجتماعی باید محتوایی تولید کنید که مخاطب را درگیر کند و مخاطب آن محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارد. اگر از شبکههای اجتماعی استفاده میکنید باید با مشتری خود در تعامل باشید و با آنها صحبت کنید و حتی نظر آنها را بپرسید. میتوانید عکس محصولات خود را منتشر کنید و از مشتریها بپرسید که کدام محصول را بیشتر دوست دارند و دوست دارند کدام را خریداری کنند؟ با سوال کردن از مخاطب میتوانید تعامل در شبکه اجتماعی خود را بیشتر کنید. با این کار اهمیت شبکه های اجتماعی خود را برای کاربران بیشتر کنید.
عکسهای خوب به اهمیت شبکه های اجتماعی اضافه میکنند
یکی دیگر از چیزهایی که باید به آن توجه کنید، عکس است. عکس در شبکههای اجتماعی بسیار مهم است و دلیلی برای برتری شبکه اجتماعی هر کسبوکاری است. پس سعی کنید پستها را با عکسهای خوبی ارسال کنید. عکس خوب به شکل بسیار تاثیرگذاری میتواند تعامل کاربران با صفحه شما را چند برابر کند. حتی عکس خوب باعث میشود که یک مطلب به دفعات مختلف بین مخاطبها به اشتراک گذاشته شود. نتیجه این کار جذب دنبال کنندههای بیشتر میشود.
دیدگاهتان را بنویسید