اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین ؛ چرا باید آنلاین بفروشیم؟
به دلیل مزیتهای فراوان، هر روز افراد بیشتری خرید آنلاین را به خرید سنتی و حضوری از فروشگاههای مختلف ترجیح میدهند. در طول چند سال گذشته انتخاب خریداران تغییر کرده است. خیلیها قبل از اینکه با فروشنده حضوری صحبت کنند، به فروشگاههای آنلاین مراجعه میکنند. به همین دلیل اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین بسیار بالا رفته است. اطلاعاتی که فروشگاههای آنلاین درباره کالاهای مختلف به خریدار منتقل میکنند، یکی از دلایلی است که استقبال از خرید آنلاین هر روز بیشتر میشود.
البته در دسترس بودن فروشگاههای آنلاین از طریق گوشیهای هوشمند هم روی این روند تاثیر زیادی گذاشته است. گوشیهای هوشمند خریدهای اینترنتی را راحتتر کردهاند و باعث شدهاند که فروشگاههای اینترنتی در هر لحظه و زمانی در دسترس خریدار باشند.
این در دسترس بودن همیشگی باعث شده که افراد کمتر به سمت کسب و کارهای سنتی و فروشگاههای فیزیکی بروند. در واقع اینترنت مدل کسب و کارهای را بسیار سریع و راحت کرده و باعث تغییر در مدل هر کسب و کاری شده است. به همین دلیل خرید اینترنتی هر روز با استقبال بیشتری مواجه میشود و کسب و کارهای بیشتری به اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین پیمیبرند. با پلن هاب همراه باشید.
استفاده از فروشگاههای آنلاین باعث شده که دسترسی به کالاها برای خریداران راحتتر باشد. خریدار به راحتی به برندها و کالاهایی که مختلف دسترسی خواهد داشت و برای پیدا کردن کالاهای مورد نیاز خود نیازی به جستوجوی فراوان ندارد. حتی فروشگاههای آنلاین باعث شدهاند که دسترسی به کالاهایی که در کشورهای مختلف به سختی یافت میشوند هم بسیار راحت شود. خریدار هم در کمترین زمان ممکن میتواند به کالایی که میخواهد دسترسی داشته باشد.
با راه اندازی فروشگاه آنلاین میتوانید میزان مشتریان خود را گسترش دهید. دیگر مشتریهای شما محدود به محل یا منطقهای خاص نمیشوند. مشتریهای شما در یک فروشگاه اینترنتی از شهرهای مختلف خواهند بود. با کمترین هزینه میتوانید کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید و به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.
چرا خرید آنلاین مورد توجه قرار گرفته است؟
خریدار در هر ساعتی از شبانه روز میتواند کالای مورد نظر خود را سفارش دهد. مثلا نیمه شب با لباس راحتی در خانه، کالای مورد نظر خود را سفارش خواهید داد. سفارش آنلاین تنها چند دقیقه وقت شما را به خود اختصاص میدهد. فروشگاه آنلاین میتواند با ارایه محتوای مناسب، اطلاعات کاربران درباره کالا و محصولات مختلف را هم افزایش دهد. در نتیجه کاربران نیازی به راهنمایی در زمان خرید هم نخواهند داشت.
هدیه دادن به سادهترین حالت
در خرید آنلاین میتوانید به راحتترین حالت ممکن برای افراد مختلف هدیه تهیه کنید. مهم نیست دوست شما در چه شهری است، شما کالای مورد نظر را سفارش میدهید. دیگر دور بودن نمیتواند بهانهای برای خرید هدیه باشد.
مقایسه قیمت
یکی از مزیتهای بسیار خوب خرید اینترنتی، امکان مقایسه قیمت است. خریدار به راحتی میتواند قیمت کالای مختلف را با فروشگاههای دیگر مقایسه کند.
بدون شلوغی
خرید از فروشگاههای مختلف و خرید به صورت سنتی باعث میشود که شما در مکانهای شلوغ حضور پیدا کنید. خرید آنلاین شما را از شلوغیها و ترافیکها شهری دور میکند. در حالی که مشغول انجام دادن کارهای روزانه خود هستید، خریدهای آنلاین شما هم به دستتان میرسد.
امکان سنجیدن عملکرد
سیستم کسب و کار آنلاین این اجازه را به فروشنده میدهد که بتواند اطلاعات به دست آمده از فروش خود را به راحتی تحلیل کند. میتوانید متوجه شکل تعامل مشتری با محصولات موجود در سایت بشوید. میتوانید متوجه شوید که میانگین قیمت سبد خرید کاربران چقدر خواهد بود و یا چه محصولاتی با استقبال بیشتری مواجه میشوند.
فروشگاههای اینترنتی ابزارهای مختلفی برای سنجیدن عملکرد مشتری و فروش دارند تا راحتتر متوجه نیاز مشتری بشوید.
چرا اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین بیشتر شده است؟
در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱٫۸ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا به صورت اینترنتی خرید کردهاند. در همان سال درآمد حاصل از فروش اینترنتی به ۲٫۸ تریلیون دلار رسید. براساس پیش بینیهای انجام شده، درآمد فروش اینترنتی تا سال ۲۰۲۱ به ۴٫۸ تریلیون دلار خواهد رسید.
گسترش فروش آنلاین موضوع مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. رشد این حوزه به این زودیها تمام نمیشود و به همین دلیل فرصت خوبی است تا فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.
اولین قدم برای خرید، آنلاین شروع میشود!
با توجه به تحقیقات انجام شده ۶۳ درصد از خریدهایی که در سرتاسر دنیا انجام میشود (چه آنلاین و چه فیزیکی) در تعامل با فروش اینترنتی انجام شدهاند. مهم نیست خرید را اینترنتی انجام دادهاید یا به فروشگاه نزدیک محل زندگی خود رفتهاید، ماجرای بیشتر مشتریها برای خرید از محیط آنلاین شروع میشود.
مثلا بیشتر مشتریها تحقیقات خود را از سایتها و فروشگاهای اینترنتی شروع میکنند. به همین دلیل برای کسب و کارها بسیار مهم است که حضور پررنگی در محیط آنلاین داشته باشند. در اولین قدم باید تجربه خرید مشتری را بهتر کرد. به این صورت شانس بیشتری خواهید داشت تا کالای خود را به مشتری بفروشید.
همچنین باید جستوجوی کاربران را هم زیر نظر داشته باشید. جستوجوی کاربران به کسب و کار شما این درک را میدهد که بتوانید تجربه خرید مشتری را ارتقا ببخشید. به همین دلیل برای کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم است که فروشگاه آنلاین خود را به صورتی شخصیسازی کنند که مشتری با راحتترین روش بتواند خرید کند.
خرید از طریق موبایل
در سال ۲۰۱۸ بیش از نیمی از خریدهای اینترنتی با موبایل انجام شده است. در واقع خرید با موبایل هر روز در حال افزایش است. اگر قصد دارید یک سایت موفق فروش آنلاین راه اندازی کنید، باید کاربران موبایل را هم در نظر بگیرید. تجربه خرید کاربران با موبایل باید بسیار راحت و جذاب باشد.
براساس آمار موجود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ خرید آنلاین به وسیله کامپیوترهای شخصی درصد بسیار کمی را به خود اختصاص دادهاند. در آمار کلی هم حضور کاربران با گوشیهای هوشمند در اینترنت بسیار بیشتر است.
موبایل به اصلیترین سرگرمی مردم تبدیل شده است. پس باید توجه داشته باشید که در کنار طراحی سایت برای کامپیوترهای شخصی، باید سایت را به گونهای طراحی کنید که برای استفاده روی موبایل هم مناسب باشد.
توجه داشته باشید که رابط کاربری سایت روی نسخه موبایل باید بسیار ساده و سرراست باشد تا تجربه خرید مشتری با پیچیدگی مواجه نشود. حتی اگر مشتری به واسطه موبایل خرید هم انجام ندهد، باید تجربه استفاده از فروشگاه اینترنتی شما روی موبایل خوب باشد.
بزرگترین مارکت پلیس دنیا
پلتفرم چینی Taobao یکی از بزرگترین پلتفرمهای مارکت پلیس در دنیا است. با حجم گردش مالی به ارزش ۵۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹. برای مقایسه بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که فروش آمازون و تی مال که در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتهاند به ترتیب ۴۳۲ و ۳۴۴ میلیارد دلار بوده است.
درآمد مارکت پلیسها در سال ۲۰۱۸ به ۱٫۶۶ تریلیون دلار رسید. مارکت پلیسهایی مانند آمازون، علی بابا و ای بی نزدیک به ۵۰ درصد فروش اینترنتی در دنیا را به خود اختصاص دادهاند. پلتفرم مارکت پلیس باعث میشود که بتوانید میزان اجناس موجود در فروشگاه اینترنتی خود را به شکل شگفت انگیزی افزایش دهید و در نتیجه فروش بیشتری را تجربه کنید و مشتریهای بیشتری کسب کنید.
تاثیر ویروس کرونا روی خرید اینترنتی و فروشگاهها آنلاین
اتفاقات مختلف میتوانند روی فروش فروشگاههای انلاین تاثیرگذار باشند. شیوع ویروس کرونا یکی از اتفاقاتی بود که باعث افزایش خرید مردم از فروشگاههای اینترنتی شد. کرونا باز هم به اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین اشاره میکند.
در حالی که دنیا با چالش ویروس کرونا دست و پنجه نرم میکند و تردد مردم در سرتاسر دنیا محدود شده، شاهد افزایش خرید از فروشگاههای اینترنتی هستیم. به شکل خاص محصولات سوپر مارکتی با افزایش فروش بسیار زیادی مواجه شدند.
با توجه به جدیدترین تحقیقات انجام شده در ماه مارس سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۲ درصد خریدهای اینترنتی در کشور آمریکا مربوط به محصولات سوپر مارکتی بوده است. این میزان فروش ۲۲ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان میدهد.
البته آمار نشان میدهد که این تنها یک جهش مقطعی نیست و بیش از نیمی از خریداران دوست دارند که این مدل خرید اینترنتی را باز هم تکرار کنند. حتی بعد از دوران کرونا.
در این میان فروشگاههای اینترنتی مانند آمازون بزرگترین سود را به دست آوردهاند. از هر ۱۰ خرید فروشگاه آمازون، شش خرید مربوط به خریدهای سوپرمارکتی میشود.
دیدن محصولات جدید
آمار نشان میدهد که میزان مشتریهای فروشگاههای آنلاین هر روز بیشتر میشوند. خریداران فروشگاههای اینترنتی منتظر محصولات جدید هستند. در حقیقت ۷۵ درصد از جستوجوهای انجام شده در فروشگاههای اینترنتی را محصولات جدید به خود اختصاص دادهاند. این موضوع نشان میدهد که مردم به فروشگاههای اینترنتی به چشم مکانی برای پیدا کردن جدید محصولات هم نگاه میکنند.
فروشگاههای اینترنتی همیشه باید به نیاز مشتری پاسخ دهند. حوزه تجارت الکترونیکی ساختیار کاملا داینامیک و انعطاف پذیری دارد و خرده فروشی ها هم خود را در کنار فروشگاههای آنلاین قرار دادهاند تا بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند.
فروشگاههای آنلاین با در اختیار داشتن جدید محصولات میتوانند مشتریان بیشتری را در اختیار داشته باشند و به این واسطه می توانند تجربه خرید بهتری را برای مشتری فراهم کنند. یک فروشگاه اینترنتی موفق با داشتن محصولات متعدد مشتری را حفظ میکند و مانع از آن میشود که مشتری به فروشگاههای دیگر برود.
مردم چقدر فروش اینترنتی انجام میدهند؟
میدانیم که مردم خرید اینتنرتی انجام میدهند. اما میزان آنها چقدر است؟ تحقیقات نشان میدهد که ۶۲ درصد مردم حداقل یک بار در ماه خرید اینترنتی انجام میدهند. ۲۶ درصد مردم هم هفتهای یک بار خرید اینترنتی انجام میدهد و سه درصد مردم هم هر روز خرید اینترنتی دارند.
مردم برای خرید آنلاین جستوجوهای زیادی انجام میدهند و از این کار هم لذت میبرند. آنها محصولات متعددی را پیش روی خود مشاهده میکنند که میتوانند به دقت آنها را بررسی کنند و سر فرصت خرید خود را نهایی کنند. فروشگاههای آنلاین خرید اینترنتی را جذاب کردهاند و باعث شدهاند که مشتری با اگاهی بیشتری خرید کند.
تولید محتوای مناسب در فروشگاههای اینترنتی باعث شده که کاربران راحتتر برای خرید محصول تصمیم بگیرند.
همچنین یک فروشگاه اینترنتی باید جدیدترین پیشنهادهای خرید خود را به روشهای مختلف به کاربران اطلاع دهد. روشهایی مانند ارسال ایمیل و شبکههای اجتماعی میتواند مشتریها را سریعتر با پیشنهادها و تخفیفهای جدید آشنا کند. استقبال از خرید اینتنرتی به اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین اشاره میکند.
روند رشد فروشگاههای اینترنتی در زمان کرونا
شیوع ویروس کرونا باعث شده که مردم در محیطهای خارج از خانه کمتر حضور پیدا کنند. به همین دلیل خرید از فروشگاههای انلاین بیشتر از قبل شده است. در جدیدترین آمار به این موضوع اشاره شده که فروش محصولاتی مانند محلولهای ضد عفونی کننده دست، دستکش و ماسک بیش از ۸۰۰ درصد افزایش داشتهاند. فروش دستمال توالت و داروهای سرماخوردگی هم با افزایش ۲۳۱ و ۲۱۷ درصدی مواجه شدند.
همچنین با تعطیل شدن باشگاههای ورزشی و حضور محدود مردم در محیطهای خارج از خانه، فروش محصولات ورزشی هم با افزایش ۵۵ درصدی مواجه شد. آماری که باز هم به اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین اشاره میکند.
حضور بیشتر مردم در خانه باعث شده که فروش لوازم منزل هم افزایش پیدا کند. فروش لوازم خانه در آمریکا با افزایش ۱۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته، مواجه شده است. در این موضوع شکی نیست که فروش اینترنتی با رشد بسیار زیادی همراه است.
کسب و کارها برای حضور در بازار نیاز دارند که به مشتریهای بیشتری دسترسی پیدا کنند. این اتفاق هم با حضور در بازار آنلاین رخ میدهد. باید اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین را درک کنید.
اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین و آینده تجارت الکترونیک در دنیا
تجارت الکترونیک هر روز به موضوع مهمتری تبدیل میشود. تاثیر تجارت الکترونیک روی کسبوکارهای سنتی هم بسیار زیاد است. به طور مثال پیش بینی شده بود که بیش از ۱۲ هزار کسب و کار فیزیکی سال گذشته تعطیل شود. این موضوع باعث شد که گروهی از کسب و کارها سریع وارد دنیای تجارت الکترونیک شوند.
انتظار میرود درآمد تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۳ به ۶٫۵ تریلیون دلار برسد.
تاثیر اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در تجارت الکترونیک
یکی از روشهایی که کسب و کارهای آنلاین میتوانند مشتریهای بیشتری پیدا کنند، استفاده از اینفلوئنسرها در شبکههای اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام است.
مشتریها به حرفهای چهرههای معروف و افرادی که آنها را دنبال میکنند، بیشتر اعتماد میکنند. براساس تحقیقات انجام شده، ۴۹ درصد مشتریها تحت تاثیر اینفلوئنسرها قرار میگیرند.
مارکت اینفلوئنسرها قبل از سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ میلیارد دلار ارزش داشت. اینفلوئنسر مارکتینگ هماکنون به یک روش بازار یابی بسیار مهم تبدیل شده است. ایفلوئنسر مارکتینگ مخصوصا روی اینستاگرام به صنعتی به ارزش ۱٫۷ میلیارد دلار تبدیل شده است.
اینفلوئنسرها تنها شامل چهرههای سرشناس نمیشود. میکرو اینفلوئنسرها که شامل افرادی با هزار تا ده هزار دنبال کننده میشوند هم نقش مهمی در این بازار ایفا میکنند.
زمانی که موضوع سر شناسایی یک محصول جدید میشود، میکرو اینفلوئنسرها تاثیر بیشتری نسبت به سلبریتیها دارند. در آمار به دست آمده ۲۶ درصد مردم به وسیله میکرو اینفلوئنسرها با محصولات جدید آشنا شدهاند.
اهمیت راه اندازی فروشگاه آنلاین در سال ۲۰۲۰ بیش از هر زمان دیگری احساس میشود.
دیدگاهتان را بنویسید