اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ
یک استراتژی مناسب برای دیجیتال مارکتینگ از بخشهای متعددی تشکیل شده است. شبکههای اجتماعی و موتورهای جستوجو بخشی از آن میشوند و به همین دلیل تشخیص اینکه روی کدام یک از آنها باید تمرکز کرد، سخت است. در حالی که هر کدام از این قسمتها بسیار مهم هستند و تاثیر زیادی روی پروموت کردن کسب و کار آنلاین دارند، بعضی از آنها از اهمیت ویژهای برخوردارند.
برای مثال محتوایی که تولید میکنید بدون شک یکی از مهمترین بخشهای دیجیتال مارکتنیگ است. محتوا نه تنها باعث میشود که اعتماد مردم را به خود جلب کنید، بلکه باعث میشود بهتر با مخاطب خود در ارتباط باشید. همچنین محتوای مناسب به عنوان سوخت اصلی قسمت مارکتینگ هم به حساب میآید. پس باید به محتوا توجه ویژهای داشته باشید.
بیاید با هم نگاهی داشته باشیم به این موضوع که چرا محتوا بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ است. پش یا پلن هاب همراه باشید.
- محتوا اطلاعات مخاطب شما را افزایش میدهد و باعث میشود که مخاطب خرید هوشمندانهای داشته باشد.
- تولید محتوای قدرتمند باعث میشود که در محیط آنلاین به راحتی دیده شوید. تولید محتوای قوی میتواند در شبکههای اجتماعی باشد.
- با تولید محتوای با کیفیت میتوانید مخاطب را به سایت خود بکشانید. این کار موجب بالا رفتن ترافیک سایت میشود. بالا رفتن ترافیک سایت هم باعث خواهد شد که رتبه بهتری در موتورهای جستوجو کسب کنید.
اهمیت تولید محتوا در این است که مخاطب را آگاه میکند
آگاهی اولین قدمی است که به واسطه آن مخاطب تصمیم میگیرد محصول یا سرویسی را خریداری کند. قبل از اینکه کاربر انتخاب کند، باید با گزینههایی که پیش رو دارد آشنا شود. پس باید محتوایی داشته باشید که به واسطه آن کاربر نسبت به محصول و سرویس شما آگاهی لازم را کسب کند.
محتوای آموزشی و محتوایی که میزان آگاهی مخاطب را افزایش میدهند، از طریق وبلاگ، صفحه مخصوص یک محصول، صفحه اصلی سایت و حتی صفحه درباره ما یک شرکت به مخاطب انتقال داده میشود. محتوای آموزشی میتواند شامل راهنمای استفاده، نقد و بررسی و مطالب دیگر باشد. در محتوای آموزشی باید مخاطب را با مدل کسب و کار خود و پیشنهادهایی که دارید، آشنا کند.
برای اینکه بتوانید مخاطب را به شکل خوبی آگاه کنید، باید روی سوالی که ممکن است برای مخاطب پیش بیاید تمرکز داشته باشید. باید نیاز کاربر و مخاطب را شناسایی کنید و سعی کنید که آن مشکلات را برطرف شود. محتوای آموزشی شما باید روی برطرف کردن مشکلات و روی راه حلی که برای آن ارایه میکنید، تمرکز داشته باشد. در محتوای خود به این موضوع اشاره کنید که چگونه راه کار شما، زندگی را آسانتر کرده است.
محتوا سوخت مورد نیاز برای SEO است
موتورهای جستوجو همیشه مکانی هستند که مخاطب به دنبال جواب میگردد. به همین واسطه هر چقدر محتوای مناسبی برای نمایش در موتورهای جستوجو تولید کنید، میتوانید افراد بیشتری را به سمت سایت خود جلب کنید. با داشتن محتوای قوی میتوانید استراتژیهای مناسب SEO را هم پیادهسازی کنید.
SEO بیشتر روی کلمههای کلیدی، بک لینکها و بازدید سایت تمرکز میکند و محتوای که تولید میکنید تمام این موضوعات را شامل میشود. در واقع محتوا سوخت اصلی برای پیشرفت خواهد بود. بدون محتوا جایی برای استفاده از کلمههای کلیدی نخواهید داشت، جایی برای اینکه مخاطب را جذب کنید نخواهید داشت و هیچ اطلاعاتی هم برای نمایش ندارید. از طرف دیگر اگر محتوای شگفت انگیز تولید کنید، مخاطب به شکل بسیار خوبی درگیر سایت خواهد شد و حتی در موتورهای جستوجو هم به خوبی نشان داده میشود.
تولید محتوا و SEO ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. اگر مخاطب را همیشه در نظر داشته باشید، میتوانید محتوای با ارزش تولید و در اختیار مخاطب قرار دهید. اگر مخاطب شما به خوبی درگیر محتوای تولید شده بشوند، استراتژی SEO شما با موفقیت بیشتری دنبال خواهد شد.
محتوا قلب دیجیتال مارکتینگ است
شبکههای اجتماعی یکی از بهترین راهها برای تعامل با مخاطب به حساب میآیند. به عنوان یک ابزار قدرتمند باید بتوانید یک ارتباط هوشمندانه با مخاطب خود برقرار کنید. شبکههای اجتماعی به شما این امکان را میدهند که بتوانید مستقیم با مخاطب در ارتباط باشید و بازخورد آنها را دریافت کنید. با استفاده از نظر مخاطب میتوانید سیاستهای خود را بهبود ببخشید. همه اینها با تهیه محتوا قدرتمند شکل میگیرد.
محتوا باعث میشود که بتوانید در شبکههای اجتماعی با کاربران تعامل خوبی داشته باشید. شما میتوانید محتوای خود را در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام به اشتراک بگذارید. محتوای خوب باعث میشود که مخاطبهای بیشتری شما را دنبال کنند. دنبال کنندههای بیشتر هم باعث میشود که افراد بیشتری به سایت شما مراجعه کنند و قطعا فروش بالاتری را تجربه کنید.
ساخت بک لینک یا لینکهای مختلف از سایتها و مکانهای خارج از سایت به محتوایی که تولید کردهاید، یکی از اصلیترین روشها برای بالابردن ترافیک سایت است. بک لینکها باعث میشوند که کاربران محتوای مختلف سایت شما را ببییند و اطلاعات بیشتری درباره شما کسب کنند.
البته که بک لینکها زمانی دیده میشوند که محتوای شما شامل ایده، نظرات و اطلاعات جالبی باشد که ارزش به اشتراک گذاری را داشته باشند. اگر یک مطلب متوسط تولید کنید، سخت میتوانید مخاطب را به سایت خود هدایت کنید. برای استفاده از بک لینکها باید محتوای قدرتمندی تولید کنید.
استفاده از بک لینکها کیفیت SEO سایت را افزایش میدهد و به گوگل نشان میدهد که سایت شما از رسانهها و مکانهای مختلف بازدید کننده دارد. هر چقدر بک لینک بیشتری داشته باشید، ارزش سایت شما بیشتر خواهد شد.
سعی کنید بک لینکهایی ایجاد کنید که شامل موضوعات منحصر به فردی باشند. در حال حاضر محتوای شبیه به هم زیادی را در اینترنت مشاهده میکنید. شما باید محتوای منحصر به فرد خود را داشته باشید. اضافه کردن آن دیدگاه منحصر به فرد شما به محتوا باعث میشود که افراد بیشتری آن محتوا را تماشا کنند. محتوای ویدیویی و تولید اینفوگرافیهای شگفت انگیز از جمله محتوای هیجان انگیزی به حساب می آیند که مخاطب را جذب میکنند.
محتوا زیربنای دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. بدون آن نمیتوانید نظر مردم را به سمت خود جلب کنید. محتوا میتواند کاربران را به خرید وادار کند. با یک محتوای قوی میتوانید از ویژگیهای مفید آن در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید